Thursday 29 October 2015

Filled Under:

Jangan TERKEJUT bila Anda TENGOK FAKTA SEBENAR IPHONE 6S yang tidak diketahui ramai ini !! Memang Tak Sangka, Telefon Semahal ini hanyalah .........




Admin baru ja beli iphone 6s. tapi memang tak sangka iphone 6s ni memang POWER. tak dinafikan. berbanding iphone 6 sebelum ini, yang banyak kelemahan. akhirnya apple membuktikan yang iphone 6s ni memang dinantikan semua orang di dunia. TAHNIAH APPLE. Teruskan FAKTA DI BAWAH!!

1. iPhone 6S kini boleh didapati dalam 4 jenis warna iaitu Space Grey, Silver, Gold dan Rose Gold. Rose Gold ini macam mix antara Pink dan Gold dan lagi cantik kalau tengok secara real life berbanding dalam gambar. Kami jangkakan iPhone 6S Rose Gold akan jadi ‘hit’ dan popular di kalangan pengguna wanita.

2. Kamera iPhone 6S : 12MP dengan rakaman video 4K




iPhone mengekalkan kamera 8MP sejak empat tahun lepas lagi dari iPhone 4S, 5, 5S dan 6. Akhirnya bermula dengan iPhone 6S, kamera iPhone telah dipertingkatkan kepada 12 Megapixel dan fungsi rakaman video juga menyokong video 4K.

Ramai orang beli iPhone atas sebab convenient dan fesyen, tetapi sebilangan besar juga membeli iPhone kerana kualiti kamera iPhone itu sendiri. Menurut Apple, sensor baru 12MP pada iPhone 6S mampu mengambil gambar yang lebih cantik dan jelas.


Kamera hadapan untuk selfie / wefie kini telah dipertingkatkan kepada 5 MP berbanding 1.2MP pada iPhone sebelumnya. Flash juga boleh digunakan dan ini bermakna selfie anda kini lebih ‘sharp’ dan tidak kabur atau penuh “noise” bila dalam keadaan gelap dan kurang cahaya.
4. 3D Touch

3D Touch dalam bahasa mudah, adalah teknologi touch screen yang boleh detect dan bezakan “light press”, “gesture” dan “deep press”. Sebagai contoh, simple tap pada icon Phone akan membuka aplikasi Phone untuk dial number, tetapi sedikit “light press” akan mengeluarkan “pop-up” mini untuk akses pantas kepada contacts.


5. Body Aluminium 7000 Series
Walaupun rekaan iPhone 6S adalah sama dengan iPhone 6, tetapi material yang digunakan adalah berlainan. Body yang dibuat daripada Aluminium 7000 Series kini lebih lasak dan tahan daripada bengkok. Masih ingat isu iPhone 6 Plus Bendgate tahun lepas? Kini tiada lagi.

6. Processor dan GPU yang lebih laju
Dikatakan processor iPhone 6S adalah lebih laju sehingga 70% berbanding iPhone 6, dan sesetengah tech sites juga melaporkan jumlah RAM pada iPhone 6S kini 2 GB RAM.
Kalau anda rasa iPhone 6 dan iPhone 5S dah cukup laju, 6S lebih superior.

7. Touch ID generasi kedua
Touch ID atau fingerprint scanner generasi kedua kini lebih pantas dan effective. Fungsi ini kena cuba in real life baru nampak perbezaannya saya rasa, tetapi kudos kepada Apple kerana mempertingkatkan lagi fingerprint scanner yang sudah sedia laju.









2 comments: